VTEM Banners
Bewegen
Dat bewegen goed is voor ons lichaam hoeven we niet meer uit te leggen. Maar dat bewegen goed is voor ons geestelijk welzijn is minder bekend.
Voeding
Voedsel heeft als belangrijke taak het lichaam van voldoende voedingsstoffen te voorzien, De voeding levert bouwstoffen, beschermende stoffen en brandstoffen.
Ademhalen
Onze ademhaling volgt tijdens de eerste levensjaren een bepaalde ontwikkeling. Wanneer ontwikkelingsfases niet soepel verlopen heeft dat effect op onze ademhaling.
Drinken
Water is op zuurstof na de belangrijkste substantie voor de menselijke gezondheid. Water is dan ook erg belangrijk voor onze spijsvertering.
Slaap
Een goede slaap zorgt voor meer energie, betere stemming, beter geheugen, meer creativiteit, een beter reactievermogen en een beter werkend immuunsysteem.

Ademtherapie stelt ademhaling centraal. Door veel aandacht te besteden aan ademhaling wordt het mogelijk gevoelens in ons lichaam te ervaren. Gevoelens zijn eigenlijk synoniem met levensvreugde. Als we onszelf bepaalde gevoelens wel en andere niet mogen voelen ontstaat een blokkade in onze levensenergie.
 
Het krijgen van meer inzicht in jezelf door in verbinding te staan met je ademhaling helpt emoties directer te voelen. Emoties vragen erom gehoord te worden, omdat ze je informatie geven over wat je wel en wat je niet wilt. Via het voelen van de emoties kom je erachter wie je echt bent. De natuurlijke ademhaling is de natuurlijke kracht in je, die ervoor zorgt dat je alles kunt realiseren in je leven wat je maar wilt.  Het bewust omgaan met die kracht maakt het mogelijk op alle terreinen in je leven geluk en succes te ervaren.
 
In de ademtherapie werkt een therapeut mee aan het verbeteren van het contact van zijn cliënt met diens eigen gevoelens. Hiervoor staan naast ademhalingsoefeningen een scala van methoden ter beschikking o.a. gespreksvoering, massage e.d.

Alles wat binnen het kader van een therapie-sessie wordt aangeboden heeft het uiteindelijke doel het bevorderen van keuzevrijheid. Als het besef ontstaat dat de cliënt zelf een grote mate van vrijheid heeft zijn of haar leven vorm te geven, kunnen de vruchten worden geplukt van de tijd en aandacht die aan het ademwerk is besteed.

Het nut van ademtherapie is meer dan eens bewezen.
De mensen die zichzelf intensief met ademhalen hebben bezig gehouden zullen allemaa kunnen beamen dat zij subtieler hun gevoelens kunnen waarnemen en eventueel ook sturen. Het idee van de beweging die de ademtherapie in de wereld heeft gebracht is geweest om de onderliggende emoties in het lichaam tastbaar en herkenbaar te maken.
 
Door emoties te voelen in het lichaam stellen wij ons in staat onze gevoelens ook uit te drukken in de wereld om ons heen. Zodoende heeft ons ademtherapie vaak als resultaat dat mensen die hiermee intensief hebben gewerkt zich kunnen tonen aan ander emensen zoals zij zich werkelijk voelen. Ze kunnen zich mannifesteren in hun werk, in hun relaties, of als individue.

Onze ademhaling volgt tijdens de eerste levensjaren een bepaalde ontwikkeling. Wanneer ontwikkelingsfases niet soepel verlopen, heeft dat direct effect op onze ademhaling.
 
Over het algemeen zien we de volgende patronen:
Een oppervlakkinge ademhaling, die vaak te maken heeft met angst, waardoor je contacten vluchtig worden en je vaak in je eigen denkwereld blijft hangen.

  • Te veel uitademing en te weinig inademing, waardoor je vaak vermoeid of lusteloos bent en niet in staat veel op te nemen, waardoor je hoofd op hol staat of juist verdoofd aanvoelt.
  • Een chaotische ademhaling die zorgt voor onrust.ademhalen
  • teveel inademen en te weinig uit, waardoor je constant "in charge" bent: jij weet hoe het zit en een ander niet;  je hebt uberhaupt geen geduld en ruimte om die ander ( die in jou ogen hulpeloos en dom is ) binnen te laten: dat geeft eenzaamheid.
  • Net niet teveel uit, en net niet teveel in: je voelt je gevoelens en je verdraagt een hoop ellende; dat van een ander neem je ook maar op je schouders, dan ben je tenminste iemand.
  • Een gecontroleerde ademhaling ( soms ook ontstaan door ademhalingsoefeningen ) waardoor je alles onder controlle denkt te hebben, zelfs het leven, totdat er een onverwachte beweging komt. Het geeft aanleiding tot perfectie, wantrouwen en rigide gedachten.
     
    Tijdens deze sessies werk je met je ademhaling. Door meer te gaan ademen, ga je ook je blokkades voelen. Ademen brengt je diep in je eigen systeem en haalt informatie op uit je onbewuste. Informatie die je allang vergeten was en die nu verwerkt kan worden. Ademhaling brengt je ook dichter bij je essentie, bij je eigen levenskracht, en kan krachtige ervaringen geven binnen dimensies die in het dagelijks leven niet eenvoudig te bereiken zijn, Door blokkades op te ruimen, wordt je ademhaling weer moeiteloos.

 

Lees ook : Ademhalen & Ademhalings technieken

Jo-IngDia Nederland onderscheidt zich van anderen, doordat zij werkt aan het concept van beleving van de mens tijdens het proces van ouder worden in body en mind en deze te bewegen naar een staat van groei in leefstijl om gezond, vitaal en gelukkig in het leven te staan zowel in privé als in het werk.

Wij kunnen voorkomen door lichaam en geest van werkgevers en werknemers in een staat te laten bewegen van ontstressen door een rustmoment te geven via werkplekonderzoek, gesprekken, massage etc. Mensen helpen in het vinden van een balans in body en mind, en hen bewust maken van een gezonde leefstijl in werk en privé.

Lees verder

          Samenkomen is een begin;
          Samen blijven is vooruitgang;
          Samenwerken is succes"

                                          Jo-IngDia Nederland

Contact

Bezoekadres :
Oeverlandenweg 2
7944 HZ Meppel

Tel: 06 - 134 875 45
B.g.g.: 06 - 213 914 56
Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Website: www.jo-ingdia.nl