VTEM Banners

Het is bekend: voldoende beweging zorgt voor een gezond lichaam. Regelmatig bewegen heeft veel voordelen. U voelt zich fitter en energieker en uw reactievermogen is beter. Daarnaast heeft het een positief effect op uw gewicht, spijsvertering, hart, aderen, cholesterol en immuunsysteem. Naast lichamelijke voordelen werkt beweging positief voor een geestelijke gezondheid.  U komt tot rust en alle stress verdwijnt uit het lichaam. Het geeft zelfvertrouwen en u zit beter in uw vel. Bovendien werkt het goed bij depressies en  slaapstoornissen. Uw hoofd wordt leeggemaakt en u denkt even niet aan uw zorgen.

Afvallen
Wanneer u gewicht wilt verliezen is regelmatig bewegen heel belangrijk. Het lichaam verbruikt energie voor de stofwisseling. Hoe meer beweging, hoe meer energie het lichaam verbruikt. Als u meer energie verbruikt dan dat u opneemt, valt u af. Sommige mensen gebruiken medicijnen om gewicht te verliezen. Deze zijn werkzaam, maar vaak wel in combinatie met voldoende beweging.

Hoeveel bewegen?
Iedere dag ten minste 30 minuten beweging is effectief bij afvallen en bovendien gezond voor het lichaam. Het lichaam blijft hierdoor in vorm en in goede conditie. Elke vorm van sport geeft resultaat. U kan kiezen voor conditietraining of duurtraining. Bij conditietraining traint u op een hoge hartslag. U krijgt hierdoor een betere conditie. Bij duurtraining traint u op een lagere hartslag, zodat de activiteit langer kan worden volgehouden. Het stimuleert de stofwisseling en het energieverbruik is hoger. Dit helpt voor gewichtsverlies en vetverbranding.  Hardlopen is een goede manier om vet te verbranden. Fitness is onder andere krachttraining. Het trainen van de spiermassa vergroot de spiermassa. Het stimuleert de stofwisseling, wat gunstig is bij het afvallen. Spieren wegen meer dan vet, dus wellicht wordt u wat zwaarder. Maar door 2 á 3 keer in de week te fitnessen voelt u zich energieker en fitter. 

Daarnaast helpen kleine dingen in het dagelijks leven om meer te bewegen. Neem bijvoorbeeld de trap in plaats van de lift, pak de fiets in plaats van de auto, ga na het eten een stukje wandelen, maak vaker het huis schoon. Alle beetjes helpen om uw lichaam gezond en fit te houden.

Zonder voldoende fysieke beweging verstoppen de cellen en raken disfunctioneel, de bloedsomloop wordt geblokkeerd, spierweefsel breekt af en vetcellen hopen zich op. Alles resulteert in veroudering, ziekte en pijn. Beweging van het lichaam zorgt voor detox via het lymfestelsel.
We hebben er maar één en hij moet een heel leven mee: onze rug. Toch kampen heel wat mensen met - al dan niet chronische - rugpijn. We mogen onze eigen rug dan niet vaak te zien krijgen, hij verdient wel onze aandacht. Met een ontspannen gemoed en een dagelijkse portie gezonde beweging doen we onze rug én de rest van ons lichaam alvast een groot plezier.

          Samenkomen is een begin;
          Samen blijven is vooruitgang;
          Samenwerken is succes"

                                          Jo-IngDia Nederland

Contact

Bezoekadres :
Oeverlandenweg 2
7944 HZ Meppel

Tel: 06 - 134 875 45
B.g.g.: 06 - 213 914 56
Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Website: www.jo-ingdia.nl