VTEM Banners

1.Juiste biologische voeding met voldoende vitamines en mineralen

 

Vitamine A
Zorgt voor: De groei, het gezichtsvermogen, een gezonde huid, gezonde haren, beter tandvlees, is goed voor acne en verbeterd de weerstand tegen infecties.
O.a. in:
Boter, margarine, vette vis, melkproducten, lever en eierdooiers.
Pas op: Een teveel aan Vitamine A kan leiden tot een droge en jeukende huid, een verminderde eetlust en misselijkheid.

 

Vitamine B1
Zorgt voor: De energieproductie en het afbreken van suikers.
O.a.in:
Vis, vlees, noten en granen.
Pas op: Een tekort aan Vitamine B1 kan leiden tot depressiviteit, angsten, verminderde eetlust misselijkheid en zelfs veranderingen in de persoonlijkheid.

 

Vitamine B2
Zorgt voor: De energieopbouw, een gezonde huid en mooie ogen.
O.a. in:
Yoghurt, melk, kaas, groene groenten, champignons en amandelen.
Pas op:
Een tekort aan Vitamine B2 kan leiden tot een rode cirkel rond de iris en lichte vermoeidheid.

Vitamine B3

Zorgt voor: De vertering van koolhydraten en verlaagt het cholesterolgehalte.
O.a.in: Lever, vlees, vis en pinda’s

 

Vitamine B6
Zorgt voor: De vorming van rode bloedcellen en het splitsen van eiwitten.
O.a. in:
Vlees, gevogelte, vis, avocado, bananen, sojabonen, noten, granen en groenten.
Pas op: Roken en junkfood verhogen de kans op een tekort aan Vitamine B6

 

Vitamine B12
Zorgt voor: De aanmaak van rode bloedcellen, genetische stoffen (DNA) en zenuwcellen
O.a. in:
Eieren, vlees, lever, melk en gistextract
Pas op: Mensen met bloedarmoede en vegetariërs kunnen een tekort hebben aan Vitamine B12

 

Vitamine C
Zorgt voor: Belangrijk voor de opname van ijzer in het lichaam, voor sterke en gezonde botten, een goed gebit, herstel van weefsel en de aanmaak van collageen.
O.a. in:
Groenten en fruit, met name citrusvruchten, paprika, spinazie, broccoli en kool.
Pasop:
Een teveel aan Vitamine C kan diarree veroorzaken.


 

Vitamine D
Zorgt voor: Het calciumevenwicht in tanden en botten, sterke spieren en een goede weerstand.
O.a. in:
Margarine, melk, eieren, vette vis, levertraan en zonlicht.
Pas op: Een gebrek aan zonlicht of ondervoeding kunnen tot een tekort aan Vitamine D leiden.

 

Vitamine E
Zorgt voor: De aanmaak van rode bloedcellen en de opbouw van spier - en andere weefsels.
O.a. in:
Eieren, brood, margarine en groenten.

Calcium
Zorgt voor:
Stevige botten, een sterk gebit en voor het functioneren van je spieren en zenuwen.
O.a.in:
Melkproducten, kaas, groene groenten, sardines en noten.
Pas op:
Een gebrek aan calcium kan leiden tot botontkalking. Eet voldoende zuivelproducten, door voldoende beweging verlies je minder calcium.

Zink
Zorgt voor:
De opbouw van lichaamscellen en daardoor voor een mooie huid, stofwisseling van koolhydraten, geestelijke gezondheid en hormoonproductie.
O.a. in:
Vlees, graanproducten, eieren, wortels, bonen, gember en schelpdieren.
Pas op: Een tekort aan zink kan leiden tot eczeem, acne een vette of droge gezichtshuid. Koffie en thee verminderen het zinkgehalte.

 

IJzer
Zorgt voor: De aanmaak van rode bloedcellen en de energieproductie.
O.a. in:
Vlees, graanproducten, noten, oesters en lever.
Pas op:
Een tekort aan ijzer kan leiden tot vermoeidheid, depressiviteit, weinig energie, kwetsbare nagels, bleek gezicht, terugkerende schimmelinfecties en zware menstruaties.

Foliumzuur

Zorgt voor:
Een optimale werking van het zenuwstelsel en is van groot belang voor gezond bloed.
O.a. in:
Groene bladgroenten, niertjes, lever avocado, waterkers en graanproducten.
Pas op: Foliumzuur is met name belangrijk tijdens de zwangerschap.

          Samenkomen is een begin;
          Samen blijven is vooruitgang;
          Samenwerken is succes"

                                          Jo-IngDia Nederland

Contact

Bezoekadres :
Oeverlandenweg 2
7944 HZ Meppel

Tel: 06 - 134 875 45
B.g.g.: 06 - 213 914 56
Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Website: www.jo-ingdia.nl